ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2013

  • Αποφασίσαμε να κατεβάσουμε από το πατάρι το σκονισμένο κουτί της γιαγιάς και του παππού.
  • Είδαμε τις φωτογραφίες τους και μεταμφιεστήκαμε με τα ρούχα τους.
  • Συζητήσαμε για το τι μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους.

 Συζητήσαμε για το φθινόπωρο κόψαμε φύλλα και φτιάξαμε βελανίδια για να στολίσουμε το δέντρο της τάξης μας.

Συζητήσαμε για τον φθινοπωρινό πίνακα του Βαν Γκονγκ Ηλιοτρόπια και αποφασίσαμε να γίνουμε μικροί ζωγράφοι και να κάνουμε τον δικό μας πίνακαμε την τεχνική φυσήματος με το καλαμάκι.

4/10 Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα των ζώων

  • Συζητήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων και φτιάξαμε μία υδρόγειο σφαίρα που βάλαμε γύρω της τα ζωάκια που αγαπάμε περισσότερο.
  • Μιλώντας για τα ζωάκια και τις συνήθειες τους την εποχή του φθινοπώρου φτιάξαμε σκαντζοχοιράκια.

 Διαβάσαμε το παραμύθι ο πρίγκηπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω, συζητήσαμε για τα λαχανικά στα οποία αναφέρεται και αποφασίσαμε να το κάνουμε δραματοποίηση.


Καλέσαμε και τα παιδάκια της Κας. Κικής και Κας. Μαρίας για να γλεντήσουμε όλοι μαζί τον γάμο του ζευγαριού.

28η Οκτωβρίου
  • Συζητήσαμε για την εθνική επέτειο του 1940 και αναφερθήκαμε μέσα από εικόνες για τα σημαντικότερα γεγονότα που διαδραματίστηκαν. Φτιάξαμε βουνά πάνω στα οποία βάλαμε τους φαντάρους και τιςηπειρώτισσες. Φτιάξαμε το δικό μας ΟΧΙ με γκοφρέ χαρτί και τέλος κάναμε μια μεγάλη ελληνική σημαία με τα δαχτυλάκια μας. Όλες οι εργασίες μας ήταν ομαδικές και χρησιμοποιήθηκαν σαν σκηνικό στην γιορτή μας.
  • Συζητήσαμε για τον Άγιο Δημήτριο και τον βίο του και φτιάξαμε τις δικές μας εικόνες.
  • Επισκεφτήκαμε τον ναό του Αγίου Δημητρίου
 

ΕΛΜΕΡ

  • Γνωρίσαμε κάποια από τα βασικά χρώματα κόκκινο, κίτρινο, μπλε και μαύρο και αφού διαβάσαμε το παραμύθι του Έλμερ φτιάξαμε το δικό μας ελεφαντάκι και κάναμε ψηφιδωτό κολλάζ. Κάθε φορά που γνωρίζαμε ένα χρώμα το τοποθετούσαμε στον Έλμερ μας.
  • Μαζέψαμε από την αυλή μας κιτρινισμένα φύλλα και φτιάξαμε το φθινοπωρινό μας δέντρο.
  • Γνωρίσαμε το πράσινο χρώμα, το αναγνωρίσαμε μέσα στην τάξη και φτιάξαμε με πράσινο πλαστοζυμαράκι τα δικά μας σχεδιάκια και τα διακοσμήσαμε για να τα πάρουμε σπίτι μας.
  • Γνωρίσαμε το κίτρινο χρώμα και το αναγνωρίσαμε μέσα στην τάξη μας μέσα από καρτέλες.
  • Γνωρίσαμε το μπλε χρώμα και το αναγνωρίσαμε μέσα στην τάξη μας μέσα από καρτέλες.

 
<< Ότι το παιδί μπορεί να κάνει σήμερα σε συνεργασία με κάποιον άλλο, θα μπορεί να κάνει από μόνο του αύριο >>. Vygotsky  Ψυχολόγος

Η σημαντικότερη ίσως για την ψυχολογία και τη διδακτική συνεισφορά του Vygotsky έγκειται στη διατύπωση της θεωρίας του για τη Ζώνη επικείμενης ανάπτυξης (Ζ.Ε.Α). Είναι κοινά αποδεκτό ότι υπάρχει διαφορετικότητα ανάμεσα στα άτομα, τόσο στο ρυθμό ανάπτυξης όσο και τη γνωστική ικανότητα τους. Ο Vygotsky θεωρεί ότι το γνωστικό - μαθησιακό δυναμικό κάθε ατόμου μπορεί να πλουτιστεί με περιβαλλοντική συνδρομή. Το παιδί κατέχει ένα συγκεκριμένο γνωστικό επίπεδο. Με τη διαμεσολάβηση του εκπαιδευτικού , των γονέων και των συνομηλίκων του το άτομο μπορεί με αλληλεπίδραση να οδηγηθεί σε ένα γνωστικό επίπεδο ανώτερο αυτού που από μόνο του κατέχει. Η διαφορά ανάμεσα στο προϋπάρχον γνωστικό επίπεδο κι εκείνο που το παιδί θα κατακτήσει με καθοδήγηση , ονομάζεται Ζώνη Επικείμενης Ανάπτυξης. Με άλλα λόγια Ζ.Ε.Α. είναι η διαφορά ανάμεσα σε αυτό που από μόνος μου μπορώ να πετύχω κι αυτό που θα κατακτήσω αν με βοηθήσουν. Η θεωρία αυτή βρίσκει εφαρμογή στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και δίνει μια νέα διάσταση στη διδακτική και τη θεώρηση της γνωστικής ανάπτυξης του παιδιού.